Dr. Öğr. Üyesi NAFİYE ÇİĞDEM AKTEKİN


Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Yabancı Diller Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Dil Ve Dilbilim, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

32

Atıf (WoS)

34

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

37

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Proje

4

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2007 - 2013

2007 - 2013

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr), Türkiye

1996 - 1997

1996 - 1997

Yüksek Lisans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli), Türkiye

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Mütercim Ve Tercümanlık Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

The impact of in-service teacher education (INSET) programme on professional development of efl teachers through the critical friends group (CFG)

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr)

1997

1997

Yüksek Lisans

The Effectiveness of computer assisted language learning (Call) in vocabulary instruction to Turkish EFL students

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

A2 Temel

A2 Temel

Fransızca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2024

2024

Bridging the Gap: EAP Teachers as Catalysts in English Medium Academia

Yabancı Dil

TESOL Turkiye

2021

2021

Syllabus Design and Development

Kişisel Gelişim

NILE Norwich Institute for Language Education

2020

2020

ELT Leadership Management Certificate Program

Kişisel Gelişim

TESOL

2020

2020

School Effectiveness and Improvement through Research and Development

Mesleki Kurs

Oxford University Press

2019

2019

Trainer Education Program

Mesleki Eğitim

Sabancı University SLTEP

2019

2019

Mentorship Training Program

Kişisel Gelişim

Cambridge University Teacher Development

2019

2019

Train the Trainer

Mesleki Eğitim

Cambridge University Teacher Development

2012

2012

Writing for Publication

Kişisel Gelişim

American Embassy

1997

1997

CEELT (Cambridge Examination in English for Language Teachers)

Mesleki Eğitim

Cambridge University

1996

1996

COTE (University of Cambridge, Certificate for Overseas Teachers of English)

Mesleki Eğitim

University of Cambridge

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Yabancı Diller Bölümü

2015 - 2017

2015 - 2017

Dr. Öğr. Üyesi

Mef Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2015 - 2015

2015 - 2015

Öğretim Görevlisi

Özyeğin Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü

2013 - 2015

2013 - 2015

Dr. Öğr. Üyesi

Adana Alparslan Türkeş Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim Tercümanlık Bölümü

2000 - 2013

2000 - 2013

Okutman

Mersin Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü

1998 - 2000

1998 - 2000

Okutman

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İngiliz Dili Meslek Yüksekokulu, Hazırlık Bölümü

1995 - 1998

1995 - 1998

Okutman

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü

Yönetimsel Görevler

2016 - 2017

2016 - 2017

Bölüm Başkanı

Mef Üniversitesi

2013 - 2015

2013 - 2015

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Adana Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

English for Health Management

Genel İngilizce I

English for Health Management

English for Academic Purposes

Genel İngilizce VI

English for Health Management

ING 302 Genel İngilizce

ING 301 Genel İngilizce

Advance Reading and Writing I

Language Use and Communicative Competence I

Translation Methods

Language Use and Communicative Competence II

Advanced Reading and Writing I

Advanced Reading Writing II

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

A Comparative Analysis of Artificial Intelligence-Based Scoring and Human Rater Evaluation in Assessing Foreign Language Writing Skills of English-Medium Instruction Students

Aktekin N. Ç.

International Symposium on Measurement, Selection and Placement, Ministry of National Education (MoNE) and Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.168-169, (Özet Bildiri)

2024

2024

Navigating Boundaries: A Qualitative Exploration of the Well-being, Health Policies, and Social Dynamics of Syrians in Turkey

Aktekin N. Ç., Bowarshı M. B.

European Sociological Association (ESA) 16th Conference, Porto, Portekiz, 27 - 30 Ağustos 2024, (Yayınlanmadı)

2024

2024

A Comprehensive Examination of a Lecturer Language Support Program and its Evaluation Using the RE-AIM Framework

Aktekin N. Ç.

2024 KOTESOL International Conference, Seoul, Güney Kore, 27 - 28 Nisan 2024, (Yayınlanmadı)

2019

2019

Teachers become teacher-researchers: Developing through exploratory research

Aktekin N. Ç.

4th Annual International Conference on English Language Teaching Qatar University, Ar-Rayyan, Qatar, 14 - 15 Aralık 2019, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Kuşaklararası Dayanışmanın Öğrencilerin Eğitim ve Okul Hayatlarına Yansımaları: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma

Aktekin N. Ç., Çelebi H.

ICHES Uluslararası İnsanı Bilimler ve Eğitim Bilimleri Kongresi Ege Üniversitesi , İzmir, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2019, ss.104, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Medical English Curriculum Endevour

AKTEKİN N. Ç., BOWARSHI M. B., DUMAN S., WILLCOCK V.

English for Healthcare Conference, Castellon de la Plana, İspanya, 3 - 04 Ekim 2019

2019

2019

Öğrencilerin Kuşaklararası Düzeyleri ile Okula Karşı Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

AKTEKİN N. Ç., ÇELEBİ H.

International Social and Education Sciences Congress, Bandırma, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Why do value transmission between generations on the concept of intergenerational solidarity matter for school education?

ÇELEBİ H., AKTEKİN N. Ç.

INTERFASOL Final Conference, Lüksemburg, Lüksemburg, 18 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

Evaluating a Model from Two Perspectives Teachers and University Scholars

AKTEKİN N. Ç.

ICERI 2016, Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.4517-4525, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

University school Partnership ELT Student Teachers in New Times

AKTEKİN N. Ç., ÇELEBİ H.

GLOBELT 2016 An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

Pre service Teacher Education Students Beliefs about and Strategy Use of Translation in English Language

AKTEKİN N. Ç., UYSAL GLINIECKI A.

The 8th International Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

Inevitable Misery of Learning Anatomy

AKTEKİN N. Ç., AKTEKİN M.

13th International Anatomy Conference, 3 - 05 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

2008

2008

Revealing Attitudes and Beliefs through Metaphors

AKTEKİN N. Ç.

The 5th International ELT Research Conference, Bridging the Gap between Theory and Practice in ELT, 22 Mayıs 2008 - 28 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

An Alternative Approach to Teaching and Testing Art Students

AKTEKİN N. Ç.

7th METU International Convention, Evaluation and Assessment: Innovations in Action, 23 Mayıs 2002 - 28 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

Incidental Focus on Form in Communicative Lessons Stated Beliefs and Classroom Practices

AKTEKİN N. Ç.

Eastern Mediterranean University the 3rd ELT Conference, Telling ELT Tales out of School, 24 - 26 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Raising Learners and Teachers Awareness of Vocabulary Strategy Learning

AKTEKİN N. Ç., GÜVEN S.

Sabancı University School of Foreign Languages International Conference on Foreign Language Learning, 24 Mayıs 2007 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2006

2006

Is it Possible to Motivate Bilingual Students to Learn English at Mersin University School of Languages

AKTEKİN N. Ç.

European Academy Bolzano, Multilingualism Across Europe, Bolzano, İtalya, 24 - 26 Ağustos 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

Refreshing Ideas for Speaking Classes

AKTEKİN N. Ç.

10th International INGED ELT Conference, 25 Mayıs 2006 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

Demography, Society, and Culture: The Profile of Turkey

Aktekin N. Ç.

Families and Family Values in Society and Culture, Isabella Albert,Mirza Emirhafizovic,Carmit-Noa Shpigelman,Ursula Trummer, Editör, Information Age Publishing, Inc, North Carolina, ss.401-419, 2021

2017

2017

Teacher Identity Formation in Teacher Education

ÇELEBİ H., AKTEKİN N. Ç.

Developing Insight into Teacher Research, Anne Burns Kenan Dikilitaş, Editör, IATEFL and Bahçeşehir University Publications, ss.77-90, 2017

2016

2016

University Students’ and Teachers’ Beliefs on Foreign Language Learning: A Match or Mismatch?

Aktekin N. Ç.

Current Issues in Foreign Language Teaching and Learning, Marek Krawiec, Editör, Sprachlit, Frankfurt, ss.0-111, 2016

2016

2016

Teaching Speaking

AKTEKİN N. Ç.

The Theory and Practice of English Language Teaching, Banu İnan-Karagül, Doğan Yüksel, Editör, Kocaeli Üniversitesi Vakfı Yayınları, Kocaeli, ss.104-120, 2016

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Kasım 2023

Kasım 2023

CA21143 Transnational Family Dynamics in Europe COST Aksiyon 2. Genel Toplantısı

Çalıştay Organizasyonu

Aktekin N. Ç.
İstanbul, Türkiye


Burslar

1996 - 1997

1996 - 1997

MA TEFL

Fulbright Programı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 37

h-indeksi (SCOPUS): 3