Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr), Türkiye
1996 - 1997
1996 - 1997Yüksek Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli), Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Mütercim Ve Tercümanlık Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
The impact of in-service teacher education (INSET) programme on professional development of efl teachers through the critical friends group (CFG)
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr)
1997
1997Yüksek Lisans
The Effectiveness of computer assisted language learning (Call) in vocabulary instruction to Turkish EFL students
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A2 Temel
A2 TemelFransızca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2024
2024Bridging the Gap: EAP Teachers as Catalysts in English Medium Academia
Yabancı Dil
TESOL Turkiye
2021
2021Syllabus Design and Development
Kişisel Gelişim
NILE Norwich Institute for Language Education
2020
2020ELT Leadership Management Certificate Program
Kişisel Gelişim
TESOL
2020
2020School Effectiveness and Improvement through Research and Development
Mesleki Kurs
Oxford University Press
2019
2019Trainer Education Program
Mesleki Eğitim
Sabancı University SLTEP
2019
2019Mentorship Training Program
Kişisel Gelişim
Cambridge University Teacher Development
2019
2019Train the Trainer
Mesleki Eğitim
Cambridge University Teacher Development
2012
2012Writing for Publication
Kişisel Gelişim
American Embassy
1997
1997CEELT (Cambridge Examination in English for Language Teachers)
Mesleki Eğitim
Cambridge University
1996
1996COTE (University of Cambridge, Certificate for Overseas Teachers of English)
Mesleki Eğitim
University of Cambridge
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Bölümler, Yabancı Diller Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Dr. Öğr. Üyesi
Mef Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2015 - 2015
2015 - 2015Öğretim Görevlisi
Özyeğin Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Dr. Öğr. Üyesi
Adana Alparslan Türkeş Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim Tercümanlık Bölümü
2000 - 2013
2000 - 2013Okutman
Mersin Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
1998 - 2000
1998 - 2000Okutman
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İngiliz Dili Meslek Yüksekokulu, Hazırlık Bölümü
1995 - 1998
1995 - 1998Okutman
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkanı
Mef Üniversitesi
2013 - 2015
2013 - 2015Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Adana Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
English for Health Management
Genel İngilizce I
English for Health Management
English for Academic Purposes
Genel İngilizce VI
English for Health Management
ING 302 Genel İngilizce
ING 301 Genel İngilizce
Advance Reading and Writing I
Language Use and Communicative Competence I
Translation Methods
Language Use and Communicative Competence II
Advanced Reading and Writing I
Advanced Reading Writing II
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Students' views on and satisfaction with English-medium instruction in a Turkish setting: A case study
Aktekin N. Ç. (Danışman)
E.ŞANLI(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Being old is like…: perceptions of aging among healthcare profession students
AKTEKIN M., AKTEKİN N. Ç., Celebi H., Kocabas C., Kakalicoglu C.
BMC Medical Education
, cilt.24, sa.1, 2024 (SCI-Expanded)
2018
2018Let’s kahoot! Anatomy Utilicemos kahoot! Anatomía
Aktekin N. Ç., Celebi H., Aktekin M.
International Journal of Morphology
, cilt.36, sa.2, ss.716-721, 2018 (SCI-Expanded)
2011
2011Discovering the "anatomy" in students' mind through metaphors
Aktekin M., Aktekin N. Ç.
Surgical and Radiologic Anatomy
, cilt.33, sa.6, ss.539-542, 2011 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020ELT Student Teacher Identity Construction: Exploring Teacher Roles and Domains of Expertise
Aktekin N. Ç.
International Journal of Language Education , cilt.4, sa.1, ss.113-128, 2020 (ESCI)
2019
2019Critical friends group (CFG): Inquiry-based professional development model for turkish EFL teachers Kritik (Eleştirel) Arkadaş Grubu (CFG): İngilizce Öğretmenlerine Yönelik Sorgulamaya Dayalı Mesleki Gelişim Modeli
Aktekin N. Ç.
Eurasian Journal of Educational Research
, cilt.2019, ss.1-20, 2019 (Hakemli Dergi)
2015
2015ELT Students’ Beliefs about and Strategy Use of Translation
Uysal Glınıeckı A., Aktekin N. Ç.
IOJET , cilt.1, sa.2, ss.12-24, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Examining the Impact of Vocabulary Strategy Training on Adult EFL Students
Aktekin N. Ç.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.339-352, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Revealing ESL Teachers’ and Students’ Attitudes and Beliefs through Metaphors
Aktekin N. Ç.
Journal of Uludag University Faculty of Education , cilt.26, sa.2, ss.405-422, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024A Comparative Analysis of Artificial Intelligence-Based Scoring and Human Rater Evaluation in Assessing Foreign Language Writing Skills of English-Medium Instruction Students
Aktekin N. Ç.
International Symposium on Measurement, Selection and Placement, Ministry of National Education (MoNE) and Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.168-169, (Özet Bildiri)
2024
2024Navigating Boundaries: A Qualitative Exploration of the Well-being, Health Policies, and Social Dynamics of Syrians in Turkey
Aktekin N. Ç., Bowarshı M. B.
European Sociological Association (ESA) 16th Conference, Porto, Portekiz, 27 - 30 Ağustos 2024, (Yayınlanmadı)
2024
2024A Comprehensive Examination of a Lecturer Language Support Program and its Evaluation Using the RE-AIM Framework
Aktekin N. Ç.
2024 KOTESOL International Conference, Seoul, Güney Kore, 27 - 28 Nisan 2024, (Yayınlanmadı)
2019
2019Teachers become teacher-researchers: Developing through exploratory research
Aktekin N. Ç.
4th Annual International Conference on English Language Teaching Qatar University, Ar-Rayyan, Qatar, 14 - 15 Aralık 2019, (Yayınlanmadı)
2019
2019Kuşaklararası Dayanışmanın Öğrencilerin Eğitim ve Okul Hayatlarına Yansımaları: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
Aktekin N. Ç., Çelebi H.
ICHES Uluslararası İnsanı Bilimler ve Eğitim Bilimleri Kongresi Ege Üniversitesi , İzmir, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2019, ss.104, (Özet Bildiri)
2019
2019Medical English Curriculum Endevour
AKTEKİN N. Ç., BOWARSHI M. B., DUMAN S., WILLCOCK V.
English for Healthcare Conference, Castellon de la Plana, İspanya, 3 - 04 Ekim 2019
2019
2019Öğrencilerin Kuşaklararası Düzeyleri ile Okula Karşı Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AKTEKİN N. Ç., ÇELEBİ H.
International Social and Education Sciences Congress, Bandırma, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Why do value transmission between generations on the concept of intergenerational solidarity matter for school education?
ÇELEBİ H., AKTEKİN N. Ç.
INTERFASOL Final Conference, Lüksemburg, Lüksemburg, 18 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
2016Evaluating a Model from Two Perspectives Teachers and University Scholars
AKTEKİN N. Ç.
ICERI 2016, Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.4517-4525, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016University school Partnership ELT Student Teachers in New Times
AKTEKİN N. Ç., ÇELEBİ H.
GLOBELT 2016 An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2014
2014Pre service Teacher Education Students Beliefs about and Strategy Use of Translation in English Language
AKTEKİN N. Ç., UYSAL GLINIECKI A.
The 8th International Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Inevitable Misery of Learning Anatomy
AKTEKİN N. Ç., AKTEKİN M.
13th International Anatomy Conference, 3 - 05 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2008
2008Revealing Attitudes and Beliefs through Metaphors
AKTEKİN N. Ç.
The 5th International ELT Research Conference, Bridging the Gap between Theory and Practice in ELT, 22 Mayıs 2008 - 28 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002An Alternative Approach to Teaching and Testing Art Students
AKTEKİN N. Ç.
7th METU International Convention, Evaluation and Assessment: Innovations in Action, 23 Mayıs 2002 - 28 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Incidental Focus on Form in Communicative Lessons Stated Beliefs and Classroom Practices
AKTEKİN N. Ç.
Eastern Mediterranean University the 3rd ELT Conference, Telling ELT Tales out of School, 24 - 26 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Raising Learners and Teachers Awareness of Vocabulary Strategy Learning
AKTEKİN N. Ç., GÜVEN S.
Sabancı University School of Foreign Languages International Conference on Foreign Language Learning, 24 Mayıs 2007 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2006
2006Is it Possible to Motivate Bilingual Students to Learn English at Mersin University School of Languages
AKTEKİN N. Ç.
European Academy Bolzano, Multilingualism Across Europe, Bolzano, İtalya, 24 - 26 Ağustos 2006, (Özet Bildiri)
2006
2006Refreshing Ideas for Speaking Classes
AKTEKİN N. Ç.
10th International INGED ELT Conference, 25 Mayıs 2006 - 28 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
2021Demography, Society, and Culture: The Profile of Turkey
Aktekin N. Ç.
Families and Family Values in Society and Culture, Isabella Albert,Mirza Emirhafizovic,Carmit-Noa Shpigelman,Ursula Trummer, Editör, Information Age Publishing, Inc, North Carolina, ss.401-419, 2021
2017
2017Teacher Identity Formation in Teacher Education
ÇELEBİ H., AKTEKİN N. Ç.
Developing Insight into Teacher Research, Anne Burns Kenan Dikilitaş, Editör, IATEFL and Bahçeşehir University Publications, ss.77-90, 2017
2016
2016University Students’ and Teachers’ Beliefs on Foreign Language Learning: A Match or Mismatch?
Aktekin N. Ç.
Current Issues in Foreign Language Teaching and Learning, Marek Krawiec, Editör, Sprachlit, Frankfurt, ss.0-111, 2016
2016
2016Teaching Speaking
AKTEKİN N. Ç.
The Theory and Practice of English Language Teaching, Banu İnan-Karagül, Doğan Yüksel, Editör, Kocaeli Üniversitesi Vakfı Yayınları, Kocaeli, ss.104-120, 2016
2014
2014Teacher Professional Development: The Critical Friends Group (CFG) Model
Aktekin N. Ç.
LAP LAMBERT, Saarbrücken, 2014
Desteklenen Projeler
2022 - 2026
2022 - 2026CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies
Diğer Uluslararası Fon Programları
(Proje Özeti)
Aktekin N. Ç.
2022 - 2026
2022 - 2026Transnational Family Dynamics in Europe
TÜBİTAK - AB COST Projesi
(Proje Özeti)
Aktekin N. Ç., Schrooten M.(Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020Kuşaklararası Dayanışmanın Aile ve Okul Bileşenleri ile İlişkisi
TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi
AKTEKİN N. Ç. (Yürütücü)
2014 - 2018
2014 - 2018Intergenerational Family Solidarity across Europe
TÜBİTAK - AB COST Projesi
(Proje Özeti)
Aktekin N. Ç., Fontaine A. M.(Yürütücü), Holdsworth C.
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2023
Kasım 2023CA21143 Transnational Family Dynamics in Europe COST Aksiyon 2. Genel Toplantısı
Çalıştay Organizasyonu
Aktekin N. Ç.
İstanbul, Türkiye
Burslar
1996 - 1997
1996 - 1997