CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies


Aktekin N. Ç.

Diğer Uluslararası Fon Programları, 2022 - 2026

  • Proje Türü: Diğer Uluslararası Fon Programları
  • Başlama Tarihi: Ekim 2022
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2026

Proje Özeti

Bu Aksiyon, İçerik ve Dil Entegreli Öğrenimin (CLIL), yani dil dışı konuların yabancı bir dil aracılığıyla öğretilmesinin ana akım eğitime taşınmasına yanıt vermektedir. CLIL uygulamalarında ve araştırmalarında süregelen zorluklar, CLIL'in tam potansiyelinin gerçekleştirilmesini olumsuz etkilemektedir; bu da öncelikle okuldan ayrılanların mesleki ve akademik amaçlar için en az bir yabancı dili güvenle kullanma yeterliliğine ulaşmalarına yardımcı olmakta yatmaktadır. Genç Avrupalıların istihdam ve yüksek öğrenimde başarılı olabilmeleri için ana dillerini tamamlayan bu tür iki/çok dilli disipliner okuryazarlıklara ihtiyaç duydukları açıktır. 

Bu Aksiyon, Avrupa'daki araştırmacıları bir araya getirerek, CLIL'in iki/çok dilli disipliner okuryazarlıkların gelişimini desteklemeye yönelik eğitim potansiyelini hedefleyen etkili, ortak bir araştırma gündemi ve yaygınlaştırma stratejisi geliştirecektir. İlk kez, ana eğitim dili aracılığıyla eğitim üzerine çalışan CLIL ve konu eğitimi uzmanlarına odaklanarak dil eğitiminden araştırma kümelerini entegre etmektedir. İki/çok dilli disipliner okuryazarlıkların kullanımı ve gelişiminin bütüncül bir şekilde anlaşılmasını sağlamak için dijital medya ve çok dilli okullar üzerine daha fazla uzmanlık dahil edilmiştir.


Bu Aksiyonun amaçları şunlardır:

CLIL'de iki/çok dilli disipliner okuryazarlıkların incelenmesi için ortak bir kavramsallaştırma ve araştırma gündemi geliştirmek

standartlaştırılmış araştırma araçları ve araştırma eğitimi için erişilebilir bir koleksiyon sağlamak 

5-13. sınıflara odaklanarak, okulda iki/çok dilli disiplin okuryazarlıklarının desteklenmesi açısından kullanım, gelişim ve mevcut iyi uygulama modellerini belirlemek

CLIL sınıflarında iki/çok dilli disipliner okuryazarlıkların gelişimini desteklemeye yönelik bilgileri öncelikle eğitim paydaşlarına ve akademiye, aynı zamanda ortaöğretim sonrası ve endüstri paydaşlarına ve genel kamuoyuna yaymak