Publications & Works

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 16

Bireysel Sorumluluklar Çağında Okulu Yeniden Düşünmek: Akışkanlıklar ve Paradokslar

DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ 1. ULUSAL SOSYOLOJİ KONFERANSI (DUSK), İstanbul, Turkey, 5 - 06 December 2024, pp.16, (Full Text) Sustainable Development

Dijital Çağda Kimlikleri Anlamak: Teorik Bir Çerçeve

Sosyoloji Günleri V: Dijital Varoluşlar, İstanbul, Turkey, 17 December 2024, (Unpublished)

Hipermodern Okulda Ebeveynliği (Yeniden)Üretmek: Ayrım ve Mensubiyet Yitimi Arasında “Katılımcı” Velilik

GALATASARAY SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ’NÜN AYAK İZLERİ: TEORİK BİRİKİMDEN YÖNTEMSEL PRATİĞE, İstanbul, Turkey, 10 December 2024, (Unpublished) Sustainable Development

When The Inclusive Education Principle Turns Into Professional Paradoxes For Teachers: A Field Study In Primary Schools In Turkey

European Sociological Association 2024: Tension, Trust And Transformation, Porto, Portugal, 27 - 30 August 2024, pp.338, (Summary Text) Sustainable Development

Kriz İçinde Krize Dönüşen Eğitim Kurumu: Yeni Kamu Yönetimi Altında Öğretmen ve Velilerde Kırılganlık Deneyimleri

Acıbadem Üniversitesi IV. Sosyoloji Günleri: Toplumsal Krizler, Kırılganlıklar ve İktidar, İstanbul, Turkey, 17 May 2024, (Unpublished) Sustainable Development

Policies to combat educational inequalities in Turkey: from the precariousness of measures to the medicalization of school failure in the neoliberal era

15th Conference of the European Sociological Association, Barcelona, Spain, 31 July - 03 September 2021, (Unpublished)

Enquêter l’école en Turquie : difficultés du terrain entre blocages et ajustements méthodologiques

Enquêter sur un terrain sensible et/ou difficile : secrets, tabous, silences, non-dits, İstanbul, Turkey, 25 May 2021, (Unpublished)

Gouverner les corps défaillants à l’école primaire : la mobilisation des diagnostics médicaux dans la lutte contre les difficultés scolaires en Turquie

CORMED Research School. Body as a tool of Resistance and Mobilisation., Aix-En-Provence, France, 16 - 18 December 2020, (Unpublished)

Medikalizasyonun Çoğul Yüzleri. Eğitim ve Sağlık Arasında Okul Başarısızlığı

IV. Ulusal Antropoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 17 - 19 October 2019, pp.21, (Summary Text) Sustainable Development

Gérer la mort et être médecin: Expériences des médecins avec les patients en fin de leur vie en Turquie

8eme Congrès de l'Association française de Sociologie, Aix-En-Provence, France, 27 - 30 August 2019, (Unpublished)

Mauvais élève ou enfant troublé ? Traitement médico-psychologique des difficultés scolaires en Turquie

8eme Congrès de l'Association française de Sociologie, Aix-En-Provence, France, 27 - 30 August 2019, (Unpublished)

Le cerveau créateur des différences scolaires. Quand les catégories médicales font sens à l'école primaire

Corps classés, corps classants : fabrication institutionnelle et réception des catégorisations, İstanbul, Turkey, 23 - 24 May 2019, (Unpublished)
Books 2

Okul ve Asi Bedenler: Bir Yönetme Sanatı Olarak Tıbbileştirmenin Pratik İnşası

in: Bedenin Sosyolojisi. Gündelik hayatın cisimleştirme deneyimleri, tıbbileştirme ve dijital gözetim, Gönül Demez,Meral Timurturkan,Cihan Ertan, Editor, Baglam Yayınları, İstanbul, pp.176-197, 2020
Metrics

Publication

21

Citation (TrDizin)

1

H-Index (TrDizin)

1

Citation (Sobiad)

153

H-Index (Sobiad)

2

Citation (Sum Other)

2

Project

1
UN Sustainable Development Goals