Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Dersler Üzerindeki Etkisi: Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ve Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Öğrencilerinin Görüşü


Creative Commons License

Kovan Ö., Elpen Karyemez F. P., Eren B., Yavuz Yılmaz A. N., Köse B.

10. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2022, ss.46-47

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.46-47
  • Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı ile Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı öğrencilerinin Covid-19 pandemisi dönemine denk gelen 2020-2021 Akademik Yılı’nda yürütülen uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Çalışmada, kamu ve vakıf üniversitelerindeki Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı ve Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı öğrencilerine 33 soruluk online anket uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistik programında non-parametrik istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %22’si uzaktan eğitim sırasında internet bağlantısında sıkıntı yaşamadığını, %67’si derslerde yeterli materyal kullanıldığını belirtmiştir. Uzaktan eğitim için uygun şartları olmasına rağmen öğrencilerin %38’i uzaktan eğitimin teorik dersler için yeterli olduğunu, %59’u ise uygulamalı dersler için yetersiz olduğunu belirtmiştir. Literatürdeki çalışmalarda, özellikle yoğun uygulamalı mesleki bölümlerde eğitimin tamamen uzaktan eğitim şeklinde yürütülmesinin verimli olmadığını belirtmektedir. Çalışmaya katılan öğrencilerin görüşleri, her öğrencinin aynı imkânlara sahip olmadığını ve sürecin aynı şekilde yönetilmediğini göstermiştir. Sonuç olarak, uzaktan eğitimin özellikle hibrit eğitim şeklinde kullanıldığında eğitime faydalı olabileceği, öğrencilerin mesleki bilgi ve beceri düzeylerinin gelişimi açısından hastane uygulamalarının önemli olduğu, yüz yüze uygulama eğitimlerinin artmasının başarı oranını artıracağı düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim değerlendirmesi, öğrenci, pandemi dönemi, eğitim, uygulamalı eğitimin önemi

The aim of this study is to assess the views of the students enrolled in the "Medical Imaging Techniques Program" and the "Medical Documentation and Secretariat Program" regarding the distance education conducted in the 2020-2021 Academic Year, which coincides with the Covid-19 pandemic period. In the study, an online questionnaire of 33 questions was applied to the students of the Medical Imaging Techniques Program and Medical Documentation and Secretarial Program in both public and foundation universities. The collected data were analyzed in the SPSS statistical program by using non-parametric statistical methods. Of the students who participated in the study, 22% stated that they did not experience any internet connection problems during distance education, and 67% stated that sufficient materials were used in the courses. Although they had suitable conditions for distance education, 38% of the students stated that distance education is appropriate for theoretical courses, and 59% stated that it is not appropriate for applied courses. Studies in literature show that it is not efficient to conduct the education in vocational departments, especially those with intensive practice, completely as distance education. The views of the students participating in the study showed that not every student has the same opportunities and the process is not managed in the same way. In conclusion, it is thought that distance education, especially when used in the form of hybrid education, can be beneficial for education, hospital practices are important for the development of students' professional knowledge and skill levels, and increasing face-to-face training will increase the success rate.

Keywords: Distance education evaluation, student, pandemic period, education, ımportance of applied education