V. Uluslararası Şiddeti Anlamak Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2023, ss.120-142
Başlangıçta hem akademik hem de askeri kurumlar arasında araştırmayı kolaylaştırmak
için tasarlanmış olan internet günümüzde teknolojinin gelişimiyle birlikte her yaş ve gelir
grubundan insan için günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir.
Üniversite dönemi, gençlerin akademik ya da sosyal kaygılar, zorlanmalar yaşadığı ve
güçlü baş etme becerilerine sahip olanların daha kolaylıkla üstesinden gelebileceği bir
gelişim dönemidir. Çağdaş gelişmeler doğrultusunda gençler bilişim teknolojilerini
kontrollü ya da kontrolsüz, bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde kullanmaya devam etmektedir.
Bu araştırmanın temel amacı, Üniversite öğrencilerinin internet kullanım amaçlarının
internet kullanım süresine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi 2022- 2023
eğitim öğretim yılındaki toplam 199 üniversite öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmaya
katılmaya gönüllü olan ve dahil edilme kriterlerini karşılayan katılımcılara anket
uygulanmıştır. Anket Google Forms veri tabanına yüklenmiş, katılımcılara online olarak
iletilmiştir. Katılımcıların kişisel bilgilerini değerlendirmek için kişisel bilgiler formu; internet
kullanım amaçlarını belirlemek için Filiz Akar (2017) tarafından geliştirilmiş olan İnternet
Kullanım Amaçları (İKA) Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin tümünün Cronbach-Alfa Güvenirlik
Katsayısı α=.86’dır. Veriler, 08.04.2023-01.07.2023 tarih aralığında toplanmıştır. Verilerin
analizinde, tanımlayıcı istatistikler, sürekli değişkenler için ortalama± Standart Sapma
şeklinde verilirken kategorik değişkenler için yüzde ve frekansları kullanılmıştır.
Katılımcıların cinsiyetleri ile iş/ders amacıyla ve iş/ders amacı dışında internette
geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur.
Katılımcıların okurken bir işte çalışma durumları ile iş/ders amacıyla internette geçirdikleri
günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı fark varken; iş/ders amacı dışında
internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur.
Katılımcıların internete günün en çok bağlandıkları saat ile iş/ders amacıyla internette
geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yokken; iş/ders amacı
dışında internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
vardır.