Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçlarının İnterneti Kullanım Süresine Etkisi


Creative Commons License

Cinnet İ.

V. Uluslararası Şiddeti Anlamak Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2023, ss.120-142

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.120-142
  • Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Başlangıçta hem akademik hem de askeri kurumlar arasında araştırmayı kolaylaştırmak için tasarlanmış olan internet günümüzde teknolojinin gelişimiyle birlikte her yaş ve gelir grubundan insan için günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Üniversite dönemi, gençlerin akademik ya da sosyal kaygılar, zorlanmalar yaşadığı ve güçlü baş etme becerilerine sahip olanların daha kolaylıkla üstesinden gelebileceği bir gelişim dönemidir. Çağdaş gelişmeler doğrultusunda gençler bilişim teknolojilerini kontrollü ya da kontrolsüz, bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde kullanmaya devam etmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, Üniversite öğrencilerinin internet kullanım amaçlarının internet kullanım süresine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi 2022- 2023 eğitim öğretim yılındaki toplam 199 üniversite öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmaya katılmaya gönüllü olan ve dahil edilme kriterlerini karşılayan katılımcılara anket uygulanmıştır. Anket Google Forms veri tabanına yüklenmiş, katılımcılara online olarak iletilmiştir. Katılımcıların kişisel bilgilerini değerlendirmek için kişisel bilgiler formu; internet kullanım amaçlarını belirlemek için Filiz Akar (2017) tarafından geliştirilmiş olan İnternet Kullanım Amaçları (İKA) Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin tümünün Cronbach-Alfa Güvenirlik Katsayısı α=.86’dır. Veriler, 08.04.2023-01.07.2023 tarih aralığında toplanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, sürekli değişkenler için ortalama± Standart Sapma şeklinde verilirken kategorik değişkenler için yüzde ve frekansları kullanılmıştır. Katılımcıların cinsiyetleri ile iş/ders amacıyla ve iş/ders amacı dışında internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Katılımcıların okurken bir işte çalışma durumları ile iş/ders amacıyla internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı fark varken; iş/ders amacı dışında internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. Katılımcıların internete günün en çok bağlandıkları saat ile iş/ders amacıyla internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yokken; iş/ders amacı dışında internette geçirdikleri günlük süre arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır.