II. Uluslararası Katılımlı Ergoterapi ve Rehabilitasyon & IV. Ulusal Ergoterapi Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021, ss.101, (Özet Bildiri)
Amaç: Çalışmamızın amacı sağlık bilimleri alanında online eğitim gören üniversite öğrencilerinin mesleki kaygı
(MK), depresyon ve anksiyete düzeyini araştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya iki dönem uzaktan eğitim
gören, haftalık en az 10 saat uygulamalı dersi veya klinik stajı olan, 18-25 yaş aralığında 135 sağlıklı gönüllü
katılımcılar dahil edildi. Öğrencilerin MK’si “Mesleki Kaygı Anketi” ile, depresyon anksiyete seviyesi “DASS21” ölçeği
ile, kaygı seviyesi Durumluk ve Süreklilik kaygı ölçeği 1-2 “STAI TX 1-2” ile değerlendirildi. Sonuçlar: Çalışmaya
katılan 98 kadın, 37 erkek katılımcıların yaş ortalaması 21,64±1,65 idi. Mesleki Kaygı maddelerinin ortalama
değerlerine bakıldığında en fazla kaygının online eğitim sürecinde alınan teorik bilginin uygulama sırasında yetersiz
kalması olan maddede olduğu görüldü (ort: 4,36/5). Öğrencilerde anksiyete ve depresyon seviyesinin şiddetli
(25,52± 13,7) sürekli kaygı durumunun yüksek (51,57± 6,68) olduğu gözlendi. Tartışma: Uzaktan eğitimle
yürütülen uygulamalı derslerin yoğun olduğu sağlık bilimlerinde, öğrencilerin MK yaşadıkları ve bu durumun
anksiyeteye sebep olabileceği görülmüştür. MK’yı azaltmak için klinik uygulama ve öğrenci eğitiminde
telerehabilitasyon kullanımının ve öğrenci danışmanlıklarının arttırılmasının yararlı olacağını düşünmekteyiz.
The aim of our study is to investigate the occupational anxiety (OA), depression and anxiety levels of
university students who studying online of health sciences. Material and Methods: This study was conducted 135
healthy volunteer participants between the ages of 18-25, received two terms of online education, had at least 10
hours of practice lessons or clinical internships per week. The OA of the students with the "Occupational Anxiety
Questionnaire", the depression, stress level with the "DASS21" scale, the anxiety level with “STAI TX 1-2 " scale
was evaluated. Results: The mean age of 98 female and 37 male participants was 21.64 ± 1.65. When the average
values of the OA items were examined, the most anxiety was seen in the insufficiency of the theoretical knowledge
obtained during the online education (mean: 4.36 / 5). It was observed that depression level of the students were
severe (25.52 ± 13.7) and the state of trait anxiety was high (51.57 ± 6.68). Discussion: It has been observed that
students in health sciences, where applied lessons conducted with distance education are intense, experience OA.
We think to increase the use of telerehabilitation and improve student counseling would be beneficial.