Hasta merkezli yaklaşıma hasta deneyimi ve memnuniyeti üzerinden bütüncül bir bakış


Dinç D.

12.Aile Hekimliği Güz Okulu, Antalya, Türkiye, 26 - 30 Eylül 2018, ss.26-28

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.26-28
  • Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç;´Yeni açılmakta olan büyük ölçekli bir özel hastaneye ilk yıl boyunca başvuran hastalara ait anket, görüşme ve geri bildirim verilerini kullanarak,  hasta memnuniyeti düzeyini ve hasta deneyimini tarif etmektir.

Hasta serüveni; ´Kişinin hastalık ya da başka gerekçe ile kapıdan girdiği andan başlayan, taburculuğa kadar süren, tıbbi bakım bileşenlerinin* oluşturduğu bir dizindir. *«care events»

Hasta memnuniyeti;Kişinin beklentilerinin ne kadarının sağlık hizmeti sunucusu tarafından karşılandığını ifade eden bir kavramdır. Bu yüzden; değişen standartlar , hastanın doğası, daha önce ki deneyimlerle yakından ilgilidir. Öyle ki aynı hizmeti alan iki ayrı kişi, beklentilerinin farklı olması nedeniyle farklı memnuniyet sonucu bildirebilirler.

´Hastalar olumsuz deneyime sahip olsalar bile değerlendirdikleri kişinin aldıkları sağlık hizmetinin yetersizliği üzerinde direkt etkisi olmadığına inandıkları sürece  memnuniyet bildirebilirler.