12.Aile Hekimliği Güz Okulu, Antalya, Türkiye, 26 - 30 Eylül 2018, ss.26-28
Amaç;´Yeni açılmakta olan büyük ölçekli bir özel hastaneye ilk yıl boyunca başvuran hastalara ait anket, görüşme ve geri bildirim verilerini kullanarak, hasta memnuniyeti düzeyini ve hasta deneyimini tarif etmektir.
Hasta serüveni; ´Kişinin hastalık ya da başka gerekçe ile kapıdan girdiği andan başlayan, taburculuğa kadar süren, tıbbi bakım bileşenlerinin* oluşturduğu bir dizindir. *«care events»
Hasta memnuniyeti;Kişinin beklentilerinin ne kadarının sağlık hizmeti sunucusu tarafından karşılandığını ifade eden bir kavramdır. Bu yüzden; değişen standartlar , hastanın doğası, daha önce ki deneyimlerle yakından ilgilidir. Öyle ki aynı hizmeti alan iki ayrı kişi, beklentilerinin farklı olması nedeniyle farklı memnuniyet sonucu bildirebilirler.