Cumhuriyet Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Akreditasyon Eğitimi


Creative Commons License

Coşkun G. P. (Yürütücü)

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi, 2017 - 2017

  • Proje Türü: CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
  • Başlama Tarihi: Kasım 2017
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2017

Proje Özeti

Eczacılık fakültelerinin halkın ve sağlık sisteminin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tam akredite eğitim vermesi ve bu durumu sürdürebilmesi için akreditasyon eğitimi yapılacaktır. Bu eğitim çerçevesinde akademik personelin eğitimi, fakülte alt yapısının oluşturulması konularında eğitimler, paydaşlar ile olan işbirliklerinin geliştirilmesi için eğitimler düzenlenecektir. Ülkemizde şu an 42 adet devlet ve 7 adet vakıf olmak üzere toplam 49 adet eczacılık fakültesi bulunmaktadır. Bu fakültelerden 35 tanesi ise öğrenci almaktadır. Fakat Türkiye’de lisans eğitimi veren eczacılık fakültelerinden yalnızca 10 tanesi (Anadolu Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Atatürk Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Erciyes Üniversitesi Eczacılık Fakültesi) akredite olmuştur.

Akademik personel, Türkiye’de akredite olmuş eczacılık fakültelerinin standartlarında eğitim-öğretim programı uygulamalıdır. Bu kapsamda Eczacılık Fakültesi Dekanlar Konseyi’nin Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) yayınlanmış ve fakültelerin hizmetine sunulmuştur. Bu programda eczacılık eğitiminde temel, meslek ve teknoloji bölümlerini içeren başlıklar detaylı bir şekilde belirtilmiştir.

Temel Eczacılık Bilimleri Bölümü, Eczacılık Meslek Bilimleri Bölümü ve Eczacılık Teknolojisi Bölümü içerisinde okutulan derslerin, ÇEP’te belirtilen öğrenme çıktılarını öğrenciye kazandırması ana hedeftir. Bu bakımdan öğretim üyelerinin bu çıktıları verebilecek düzeyde eğitim alması hedeflenmektedir. Eczacılık fakültesi mezunlarının bilgi-birikim düzeylerinin ve mesleki becerilerinin standardizasyonu ve kamuya yetkin bir şekilde hizmeti için bu eğitim programının başlatılması düşünülmüştür.

Sağlık alanındaki eğitimlerin ülke sınırları içinde standardize olması gerekmektedir. Bu durum, ülkemizin çeşitli illerindeki fakültelerden mezun olan meslek gruplarının, kamuya aynı yetkinlikte hizmet vermesini sağlamaktadır. Eczacılık eğitiminde de standardizasyon, bu amaca yönelik yapılması gereken bir ihtiyaçtır. Sağlık zincirinin en önemli  noklarından biri olan eczacıların, halka aynı kalitede hizmet sunmasının hedeflenmesi, ancak ve ancak eğitim-öğretimin standardize edilmesi ile yapılabilir. Bu durum hem ülkemiz içerisinde sağlıkta hizmet standartlarını arttıracak, hem de uluslararası platformlarda tanınabilirliğimizi arttıracaktır.